Главная » 2014 Апрель 9 » SideFX Houdini FX 13.0.376 Final (Win32/Win64)
SideFX Houdini FX 13.0.376 Final (Win32/Win64) | 16:51 |
[center][/center] Houdini FX — полнофункциональное приложение для 3D моделирования и анимации, а также создания специальных эффектов, представляющее из себя мощный пакет для 3D-графики. Программа позволяет создавать сложные кадры без необходимости использования дополнительных плагинов или группы программистов. Может работать с флюидами, с твердыми телами и частицами, имитировать жидкости, газ и движение песка. Houdini FX включает Autodesk FBX экспорт, который гарантирует совместимость с прочими 3D-приложениями, такими как Autodesk 3ds Max и Autodesk Maya. Особое внимание разработчики уделили интерфейсу и удобству работы. Пользователи смогут добиваться тех же результатов, выполняя меньшее количество действий. Есть возможность использования языка программирования Python для создания скриптов и написания выражений. Эта возможность реализована посредством среды Houdini Object Model.Основным нововведением в версии 12.1 стало, интегрирование в программу магазина Orbolt Smart Asset Store, благодаря которому можно покупать необходимые модули и другие 3D-объекты прямо из интерфейса Houdini. Также улучшены флюиды FLIP, визуализация Mantra и Pyro FX. [center][/center] Особенности программы: • Дружелюбный пользовательский интерфейс • Полигональное моделирование • NURBS моделирование • Создание геометрии объектов • Дополнительные инструменты для редактирования движений • Процедурная анимация и редактирование движений • Создание и редактирование звуков • Управление светом и тенями • Интегрированная поддержка языка Python • Инструменты для симуляции жидкости, огня, дыма и меха • FBX импорт, поддерживающий NURBS • Поддержка Adobe Illustrator • Возможность сохранения в .MDD для обмена информацией с Lightwave. Можно также воспользоваться плагином Point Oven для использования .MDD файлов в других приложениях, таких как XSI, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max или Messiah • Инструменты Shatter и Break, которые разбивают модель на кусочки и инструмент Debris, с помощью которого отделяются частицы • Отображение теней в окне просмотра (Viewport) и поддержка OpenGL 2 • Улучшенная система volume rendering MODELING : • Work with a complete set of Polygon and NURBS modeling tools including a robust polygon to subdivision surface workflow. • Easily model complex environments with tools such as l-systems and instancing. • Create clean, production-ready, geometry with a wide variety of modeling utilities. TEXTURING : • Unwrap organic models with the UV pelt tool. • Tweak the results using the UV brush tool in both UV and 3D space. • Quickly mirror UV attributes across your geometry or transfer them to other models. [center][/center] ANIMATION : • Set keyframes on any parameter in Houdini. • New Blend Pose tool gives you set driven key behaviour with one or more drivers. • Edit keys in either the Channel Editor, Dope Sheet, Table View or directly in the Timeline. • Use Houdini’s procedural motion editing system [chops] for advanced control. • Default Cartoon rig lets animators quickly test out Houdini’s animation tools. CHARACTER RIGGING : • Auto-rig tools let you rapidly build up biped, quadraped and mixed limb rigs with animator-friendly controls. • Capture surfaces with bones or use metaballs for better localized deformation. • Easily composite capture weights painted by different riggers on the same model. • Quickly mirror capture weights across your geometry or transfer them to other models. • Create realistic muscle deformations with skin sliding using metaball-based muscles. LIGHTING : • Easily set up and control spot, directional, point, area or environmental lights. • New material palette ships with pre-built shaders that can be assigned then edited in Houdini’s shader building environment. • Set up local material properties to define custom looks for objects that share the same material assignment. MANTRA RENDERING : • Choose from Mantra’s micropolygon, raytrace, or new physically based renderer. • Render fluid-based smoke and cloud effects using the new Volumetric renderer with deep shadows maps and motion blur. • Render Fur procedurally using guide hairs and painted grooming attributes. THIRD PARTY RENDERING : • Work with third party renderers such as RenderMan directly inside Houdini. • Interactively create RenderMan materials with Houdini’s shader building environment. • Add support for new renderers by writing simple Python scripts. BUILT-IN COMPOSITING : • Lighters can test render passes then quickly prepare slap comps for review. • Strong interaction with Houdini’s shading language to create custom masks. INTEROPERABILITY : • Animate and render files and Digital Assets created in Houdini. • Collada support for the import of geometry, lights, cameras, transformations and keyframe animation. • Support for standard file formats such as obj, dxf, iges, rib and more. [center][/center] PYTHON SUPPORT : • Object-oriented Python API provides lowlevel access to Houdini. • Easily integrate Houdini into your existing pipeline with full access to Python libraries. • New Python-driven back-end for Houdini lets you see exactly what’s going on when Houdini generates an IFD or RIB file. PARTICLES : • Full control over every aspect of how your particles move and react to forces. • Emit particles from any geometry type such as points, surfaces, volumes and metaballs. • Birth particles from deforming geometry even if the topology differs from frame to frame. • Full complement of dynamic forces such as gravity, wind, drag, rotational velocities with local controls for turbulence. • Easily set up attraction, follow, flocking and orbitting to create complex particle motion. • Particles can collide with static and deforming geometry then react by either bouncing, dying, sticking or sliding. • Particle networks can be extended through the use of Houdini’s node-based vector expression environment. • Surfaces and point clouds can both transfer and receive attributes from particles to help define behaviour. PARTICLE RENDERING : • Point Rendering lets you efficiently render large numbers of particles with motion blur. • Volumetric Rendering lets you define regions of density then render with deep shadows. • Built-in support for texture-mapped sprites directly in the particle network. • Instanced Geometry efficiently distributes geometry over a large number of particles. • Copy stamping lets you set up variables to create unique models at each particle. FLUID-BASED PARTICLES : • Smoothed particle hydrodynamics solver that lets you easily create fluid effects with detailed splashing. • Particles can be surfaced with special tools designed to take into account both the particle motion and the colliding geometry. [center][/center] Активация | Рег. код: X-FORCE Операционная система: Windows 7/8/8.1 Язык интерфейса: Английский Размер: 281/292 MB [center][/center] [center]Скачать SideFX Houdini FX 13.0.376 VC9 (Win32)[/center] Цитата [center]unibytes.com share4web.com gigabase.com Скачать с vip-file.com Скачать с cloud.mail.ru[/center] [center]Скачать SideFX Houdini FX 13.0.376 VC11 (Win64)[/center] Цитата [center]unibytes.com share4web.com gigabase.com Скачать с vip-file.com Скачать с cloud.mail.ru[/center] | |
Категория: Программы |
Просмотров: 198 |
Добавил: gorodoksmol
| Теги: |
Всего комментариев: 0 | |